Animated feature film debut by the three members of the film production team Hurray!, who handled directing, production, and character design. With a screenplay by Hanada Jukki of "Love Live!" fame, the film gives a fresh perspective on the joys and struggles of creative work.
High schooler Asaya Kanata (Hanae Natsuki) throws himself into creating music videos. One night, he is stunned by the voice of a woman performing live on the street in the rain. The singer is Orie You (Ise Mariya), who abandoned her musical career and has just started working as a teacher at Kanata's high school.