The theatrical animated movie continuing the television anime series based on the manga which has sold over 100 million copies. Set in the Taisho Era, it depicts a young boy whose family was killed by demons as he fights against demons in order to turn his sister back into a human after she herself transformed into a demon. Animation is by television series animators, ufotable.
Tanjiro (voice: Hanae Natsuki) has completed training at the Butterfly Mansion and for his next mission travels with his companions to the Mugen Train on which over forty people have disappeared in a short period of time. There they join one of the strongest swordsman, Rengoku Kyojuro (voice: Hino Satoshi) to fight against the demon.