The second part of a new two-part theatrical version of the "Bayside Shakedown" series, which began airing as a TV drama in 1997 and became a social phenomenon. The production team behind the series, including director Motohiro Katsuyuki, reunite.
A murdered body is found near the house of Muroi Shinji (Yanagiba Toshiro), who has quit the police force and returned to his hometown of Akita. At the request of Shinjo (Kakei Toshio), a former colleague who is now the chief of the Akita Prefectural Police, he joins Sakura (Matsushita Kohei), a young detective in the Metropolitan Police Department's investigation team, to investigate the crime.