A family drama about a grandmother and her grandson who end up attending the same university. The director was Nakanishi Kenji of Dreaming of the Median Arc fame, and the screenplay was written by Manabe Yukiko of Silent Love.
One day, Takuma (Mamehara Issei), a university student who has just started living with his grandmother Fumiko (Ichige Yoshie), finds an admission guide to his university in the study of his late grandfather, Ishi (Nagatsuka Kyozo). Receiving this surprise left behind by Ishi, Fumiko takes a step forward and begins to enjoy her days of "learning," a dream she had had since her youth. Meanwhile, Takuma lacks confidence in his dreams and is worried about his future.