Based on a short story by noted historical novelist Fujisawa Shuhei, many of whose works have been made into films, including Twilight Samurai (Tasogare Seibei), which was nominated for an Academy Award. Unasaka domain, northeastern Japan -- the Edo period. Crossing practice swords with Magoshiro (Miyao Shuntaro), the domain's best sword-fighter, Ito (Kitagawa Keiko), the only daughter of an Unasaka official and a talented fencer, falls in love for the very first time. Several months later, however, Magoshiro is ensnared in the insidious plot of a high clan official -- not knowing what to do, Magoshiro takes his own life. Upon hearing the devastating news, Ito vows to take revenge.