Feature film adaptation for the TV series "The Last Man: The Blind Profiler." A blind FBI agent and loner detective form an unlikely duo as they tackle a new case.
Minami Hiromi (Fukuyama Masaharu) and Godo Shintaro (Oizumi Yo) earned the nickname "Last Man" for being able to crack any case, no matter how tough. An assignment takes them to Hokkaido, where Minami meets his first love, Nagisa Ivanova (Miyazawa Rie). Nagisa has been targeted by a shadow organization and seeks asylum, but they get ambushed after an insider leaks information.