Live-action adaptation of the action manga by Komori Yoichi and Todo Yutaka. The National Police Safetyrescue, or NPS, fight international terrorism in this sequel to the drama on TV in 2014. Director Hirano Shunichi also helmed the TV drama.
Ichigo (Mukai Osamu) and the NPS rush to the site of a bus hijacking. At the same time, an unidentified assailant raids a giant cargo ship in the Pacific Ocean. Then, the cabinet members gathered at the Prime Minister's official residence receive a phone call from the international terrorist Masaki (Odagiri Joe).