A documentary exploring the artistic world of Nomura Mansaku, a Living National Treasure and Kyogen performer. The film was directed by Inudo Isshin, known for works such as Josee, the Tiger and the Fish, while the in-film animation was handled by Yamamura Koji of Mt. Head fame.
Mansaku, who continues to perform on stage at the age of 94, was awarded the Order of Culture in 2023. The camera focuses on the special day when the award-winning performance took place, revealing Mansaku's journey and his current state, etching his long-pursued artistic vision and masterful artistry onto the screen.