Following a spate of film adaptation of novels by a Naoki Prize winner Shigematsu Kiyoshi, another of his novels by the same title has been adapted to a sensitive adolescent film by Hiroki Ryuichi of Vibrator. The scenery, all shot on location in Yamanashi prefecture, provides extra charm.
Emi (Ishibashi Anna), who walks with a limp, is a volunteer worker at an alternative school. When Nakahara (Fukushi Seiji), a journalist comes to the school for interviews, she begins to talk about her dear friend. Emi was involved in a car accident on a rainy day during in elementary school days. As a result her legs sustained permanent damage, and she has closed her heart to others. In her class was another girl called Yuka (Kitaura Ayu) who often missed school due to her delicate health. The two became true friends after they turned a skipping rope together. Both girls go on to the same junior high school, but Yuka is admitted to hospital. Yuka's condition deteriorates and she dies by the time Emi is preparing for the high school entrance exam. When Nakahara's interviews are completed, Emi drives him to the station and kisses him on the cheek before parting. Years later Emi visits Yuka's parents with Nakahara, her fiance.