The first film produced by Osawa Takao, a model turned actor, who has been building a steady acting career in Japan. Directed by Narushima Izuru, for whom this is the fourth film as a director. Narushima came to the film industry as a screenwriter, and he is still an active writer. He wrote a number of screenplays for popular films in Japan.
Minoru (Hayashi Kento) and Aki (Kitano Kie) have grown up together from a young age. Contrary to wimpish Minoru, Aki, who normally looks ladylike, is very strong at fighting, hence Aki has always protected Minoru from being bullied. Their dynamics remains the same into their high school years. Wanting to break out of this situation, Minoru starts going to a boxing gym run by Oki (Osawa Takao), whom he met by chance. However, Aki, who gets wind of it, is fascinated with boxing as well, and joins the same boxing club. Minoru feels depressed as he is again unable to break free of Aki's influence. Through boxing, however, Minoru realizes that he has been running away from Aki and not facing her properly until now.