A sci-fi animated feature film from internationally acclaimed director Hosoda Mamoru, whose previous work The Girl Who Leapt Through Time won the Special Distinction for Feature Film at France's Annecy International Animation Film Festival. Sadamoto Yoshiyuki of Evangelion series fame contributes character designs while the art direction is handled by Takeshige Youji, who has worked on numerous Studio Ghibli films including Princess Mononoke and Spirited Away.
A time where the real world and a virtual community named OZ co-exist. High school math whiz Kenji (voiced by Kamiki Ryunosuke) is invited on a trip to Ueda, Nagano prefecture by senior schoolmate Natsuki (voiced by Sakuraba Nanami), whom he has a secret crush on. While spending time with Natsuki's extended family the Jinnouchis, Kenji receives an email with a suspicious numeric code. The following day, a mysterious avatar appears in OZ, destroying its maintenance system and causing chaos throughout the real world. Under the leadership of family matriarch Granny Sakae (voiced by Fuji Sumiko), falsely accused Kenji and the Jinnouchi clan do battle with the enemy.