MIRAI is an animated feature film produced by Studio Chizu. The film is originally written and directed by Mamoru Hosoda who also directed The Girl Who Leapt Through Time, Summer Wars, Wolf Children and The Boy and the Beast.
Kun (voice: Kamishiraishi Moka), a spoiled little boy, has a new baby sister. Ever since her arrival, he misses his parents' affection, and becomes jealous of her. Then one day, he encounters his sister Mirai (voice: Kuroki Haru) as a teenager, who came from the future, and embarks on a journey to know the story of his family and life.