A feature-length animated film based on an original screenplay, created by Studio Chizu and Hosoda Mamoru, director of The Girl Who Leapt Through Time, SUMMER WARS, and Wolf Children. A lonely boy unexpectedly becomes the disciple of abeast. Together, they become mature, and gradually create a strong bond equal to that of a true father-son relationship.
One day, a boy (voice: Miyazaki Aoi) meets a beast named Kumatetsu (voice: Yakusho Koji), and becomes his disciple out of a desire to grow stronger. He is given the new name "Kyuta," and the two enter a strange arrangement that involves living and training together.