Poignant film portraying the struggles, financial and otherwise, of a son of a single-parent family, from Director Kobayashi Masahiro, who won the Grand prize at the Locarno International Film Festival for The Rebirth. The film offers a glimpse of the ruptures of modernday Japan as the economic divide widens as seen through the eyes of a young boy.
16-year-old Kawai Ryo (Kobayashi Yuto), works part-time at a convenience store to make ends meet while caring for his hospitalized mother Nobuko (Watanabe Makiko). With no end in sight to his mother's hospitalization and running out of money for food, Ryo begins taking home sandwiches and rice balls from work, trying to cover up his actions by falsifying the cash register tally. He is eventually found out by his boss, however, and is fired. When his mother dies and he is unable to pay for funeral services, Ryo sends her body out in the ocean. He then sets out for Tokyo to find his father, whose photographs taken together with him during his childhood had been his sole source of comfort during his mother's illness. What he finds waiting for him, however, is yet another painful reality.