Children living on the streets in the Republic of Kenya in East Africa collect garbage for a living. This documentary film features children who survive their severe conditions by helping each other out. A small city named Thika which is roughly an hour's drive from Nairobi, the capital of Kenya. The children referred to as "chokora" (meaning "to pick up" in Swahili), who make their living by picking up steel scraps and plastic pieces on the streets, sniff inhalant to escape from hunger and cold nights.