A film adaptation of the TV series which depicts the journey of a middle-aged man with a two-month old puppy in search of his mother who has run away from home. The film has a rich lineup of established actors from TV dramas, films and stage performances under their belts, including Sato Jiro who stars in this film. One day Jiro (Sato Jiro), a 35-year old unemployed male who has never stepped out of his town, runs into Ichiro, a Mameshiba puppy with a red scarf around its neck. Ichiro turns out to be a puppy Jiro's runaway mother had sent for her family to come looking for her.