Sequel to the popular film and TV adaptation {Yoju: Mameshiba}, which heartwarmingly depicts the adventures of a thirty-something guy who lacks gainful employment and his beloved dog. The screenwriter-director duo of Nagamori Yuji and Kamei Toru, who sparked a trend with their films featuring men and small animals, give their first shot at 3D. Thirty-seven-year-old Shibajiro (Sato Jiro) is unemployed, and has been living as a recluse with Ichiro, his small Shiba dog. One day, a rumor spreads that Shibajiro has created a sketchy video that has appeared online. On top of that, a woman appears who claims that Shibajiro is abusing Ichiro.