This is the newest of a series of theater and film conglomerates recorded with the latest digital technology, "Geki×cine," the play "Goemon Rock" incorporates live band performances by the theater group "Gekidan ☆ Shinkansen." This adventure play is set in the Azuchi-Momoyama period, portraying the search for the mysterious "Moon Stone." The stage show is brought to life by an amazing cast, which includes many first-class guest performers. The extraordinary thief Ishikawa Goemon (Furuta Arata), throws his nemesis, officer Iwakura Samonji (Eguchi Yosuke) off his trail and head off with Masago's Oryu (Matsuyuki Yasuko) to the boundless ocean. However, they encounter a storm which brings them ashore to a southern island ruled by the curious King Kugai (Kitaoji Kinya).