Twelfth work in the GEKI X CINE series, which screens works by the popular theater group Gekidan Shinkansen known for furious on-stage combat and flashy concert-style direction. Headlining star Furuta Arata portrays Ishikawa Goemon's frenzied antics.
Notorious bandit Ishikawa Goemon (Furuta) and female thief Cat's Eye Ogin (Aoi Yu) steal the Golden Eyed Statue associated with the monk Kukai. However, the statue hides a secret code that leads the way to golden treasure, and detective Akechi Shinkuro (Miura Haruma) is hot on their trail.