The first in a series of theater versions of the TV series, "Masked Rider Den-O," which made a new start as the "Cho Den-O" series. In addition to a plot line that connects to the "Masked Rider Decade" story, this latest episode in the series also features new characters, such as a masked rider from the Muromachi period. The Oni Clan is using the situation that a large earthquake that has connected the past to the present to search for the Oni Trump Card, and their search has brought them to a peaceful village. Masked rider NEW Den-O Kotaro, (Sakurada Dori) pursues them and is ready to fight, but his actions bring about a time paradox.