This horror comedy marks the five-year return to the director's chair of Takenaka Naoto, known for his distinctive acting style and screen presence. Filmed in Yamagata Prefecture. this tense and richly-colored film depicts a strange battle between a fallen samurai and a high school girl. Mikayo (Narumi Riko) is the second grade of high-school, and as a member of her history society has been researching the legend of a fallen samurai. Precisely at that time, samurais killed 800 years ago, including Tsuzuranuki Tadatsune (Sawamura Ikki), are revived from the dead start to attack the local villagers. Mikayo is kidnapped by Tsuzuranuki and the villagers, who have been turned into zombies.