Master filmmaker Yamada Yoji, known for his humanistic films, directs his first contemporary feature in ten years. Paying homage to Ichikawa Kon's film of the same title, this film presents a heartwarming depiction of the bond between a hard-working older sister and her younger brother, a failed performer. Widowed young, Ginko (Yoshinaga Sayuri) runs a pharmacy and lives with her daughter, Koharu (Aoi Yu), and her mother-in-law, Kinuyo (Kato Haruko). Koharu has plans to marry a distinguished doctor, but out of the blue, Ginko's long lost brother, Tetsuro (Shofukutei Tsurube), shows up drunk at the wedding, ruining the occasion.