Third film in the "What a Wonderful Family!" series from director Yamada Yoji. This paean to homemakers depicts a family's plunge into chaos when faced with an emergency situation.
The Hirata family have a lively household wi th three generations living under the same roof. One day, the secret stash of money that homemaker Fumie (Natsukawa Yui) had put aside gets stolen. When her husband Konosuke (Nishimura Masahiko) snidely complains that she was squirreling away his earnings, Fumie loses it and leaves home. Her absence threatens the Hirata household with ruin.