Known for its previous production, ALWAYS-Sunset on Third Street- (Always San-chome no Yuhi) and the sequel, ROBOT Communications presents another heartwarming tale about the turning point in the life of an elite business man in his fifties and a local train that has been running since 1911. Hajime (Nakai Kiichi) is in line to be the next head of a prominent electronics company. He toils day and night over his work and has no time for his family. But one day, his mother in Shimane falls ill, and his best friend dies in an accident. Grief-stricken, Hajime returns home, where memories of his childhood dream come back to him. He had always wanted to be a train conductor and drive the local "bataden" Ichibata Electric Railway.