Cutting-edge comedian Shitara Osamu (from comedy duo, Bananaman), who is also recognized for his acting ability, plays the lead in a film for the first time. A comic depiction of the conduct of a fanatical courtroom spectator, a peculiar defendant, and a cold-hearted but beautiful prosecutor Marilyn (Katase Nana) in the supposedly formal setting of a court of law. Third-rate writer Nanba Tamotsu (Shitara) is asked to write a script for "a courtroom movie that is full of love and emotion." To research the subject he goes to court for the first time, but what he sees there is far removed from scenes of love and emotion. Before long, Tamotsu ends up joining in with Nishimura (Hotaru Yukijiro), the fanatical court observer, and the others.