The film version of the much talked about action-packed late-night suspense series. This is the first installment of a two part movie, dynamically portraying the operations of the Security Police (SP), who have the ability to detect emergency situations. Incorporating free running, a technique for hurdling obstacles, and the Filipino martial art Kali, it is packed with action scenes that will blow you away. For a month, Inoue (Okada Junichi), a security specialist for dignitaries, has been unsettled by an upsetting remark made by his trusted superior Ogata (Tsutsumi Shinichi). While Inoue and his team are keeping watch over an event attended by the Minister for Land, Infrastructure, Transport and Tourism, an extensive terrorist plot unfolds.