The film adaptation of Miyanishi Tatsuya's bestselling picture book. This is a humorous yet heart-warming animation of a parent-child bond that forms between a carnivorous dinosaur and a herbivorous dinosaur. The simple hand-drawn animation matches the tenderness of the story. The mother dinosaur (voice: Harada Tomoyo) who brought Heart (voice: Yamaguchi Kappei) up is a herbivore, but when Heart learns that he is a carnivore, he decides to leave the herd. As he is walking away, Heart bumps into a herbivorous baby dinosaur (voice: Kato Seishiro) and mutters, "You look delicious," but the baby dinosaur ends up taking a liking to him.