In this unique film edition, the mobile suits that appear in the robot anime masterpiece of "Mobile Suit Gundam" transform into small and cute characters and take up the roles of soldiers in "The Chronicles of the Three Kingdoms." The legendary continent of Mirisha is controlled by the tyrant Toutaku Zaku. His harsh rule has shrouded the whole area of Mirisha in darkness, leaving the people there destitute. It is the three members of the voluntary army, Ryubi Gundam (voice: Kaji Yuki), Kan-u Gundam (voice: Yasumoto Hiroki), and Chouhi Gundam (voice: Kato Masayuki), who stand up against him to save the people. Koshin Gyan, General of Chinkou, from Toutaku's Troops stands in their way. After some fierce battles, Ryubi, Kan-u, and Chouhi escape and are helped by a boy from a hidden village in the mountains.