This is the first of a series of films to celebrate the 45th anniversary of the Ultraman series, one of the most famous special effects TV series. Young Ultraman Zero, the son of Ultra Seven, struggles desperately against the revived Kaiser Belial, his sworn enemy, who is planning to conquer the universe. Searching for clues about his mysterious enemy, Ultraman Zero sets off into space. He arrives at the planet Anu where he meets a boy, Ran (Koyanagi Yu), who was injured while trying to protect his younger brother Nao (Hamada Tatsuomi) from an army of robots. Ultraman Zero admires the boy and his courage, and fuses with him so they can save his younger brother.