This is the first film in the BUNGO Japanese Literature Cinema (BUNGO Nihon Bungaku Shinema) series dramatizing short stories by the great writers of Japan, starring a popular young cast. This was broadcast on late night TV. Based on the autobiographical novel by Dazai Osamu, the film depicts twisted and awkward young love. Tsushima Shuji (Mukai Osamu) is a literary hack, who grew up spoiled in a prominent family in Tsugaru. One day, when he hears that the family's former maid, Okei (Yuka), has gotten married, he becomes angry for some reason, and is cruel to her when she visits.