An interpersonal drama about the healing of a family, inspired by the Kyushu bullet train that began operating in March 2011. Kore-eda Hirokazu, who also depicted the emotional landscapes of children in Nobody Knows, built his screenplay around young brother comedy duo Maeda Maeda and won an award for it at the San Sebastian International Film Festival. Elementary school 6th grader Koichi (Maeda Koki) has moved to Kagoshima from Osaka after his parents' divorce, and lives with his mother. However, he has difficulty adjusting to his new surroundings, and begins formulating a plan with his younger brother Ryunosuke (Maeda Ohshiro), who lives in Fukuoka with their father, to bring about a miracle.