Third installation of the six-part animation adaptation of a section from the novel version of MOBILE SUIT GUNDAM UNICORN by Fukui Harutoshi, who also authored original stories like Aegis. Numerous violent battles over the forbidden Laplace's Box unfold on the resource asteroid Palau. Banagher Links (voice: Uchiyama Koki), the youth who made a sortie in the pure-white MOBILE SUIT "Unicorn Gundam," which holds the key to Laplace's Box, gets captured by the Neo Zeon remnants' arch enemy Full Frontal (voice: Ikeda Shuichi).