Anime adaptation of th e science fiction novel set three years after Mobile Suit Gundam Unicorn by author Fukui Harutoshi, self-professed fan of the Gundam series. The fourth of six parts, this film depicts the intensifying battle between the Earth Federation and Zeon Remnant forces over the mysterious Laplace's Box. Federation government leader Ronan (voiced by Ogawa Shinji) contacts army commander Bright (voiced by Narita Ken) to prevent the box from being opened. At the same time, Banagher (voiced by Uchiyama Koki) has landed on earth to find new information about the box.