Suspense action film dealing with security dogs that search for explosives, rescue people during disasters, and wear down criminals. A tightly bonded young trainer and police dog together pursue a case of serial explosions. The original idea came from Komori Yoichi, who dealt with sea divers in the Umizaru series. Yusuke (Ichihara Hayato), a hot-blooded police officer aiming to become a detective, is despondent upon being transferred to a security dog training facility. But, he encounters Shiro, an albino dog, and decides to turn Shiro into a splendid security dog.