One of Japan's foremost filmmakers, Shindo Kaneto is also the oldest director in Japan and has won numerous awards at film festivals at home and abroad. This work, which Shindo himself described as "the final directorial effort of my life in film," is a drama based on his own experiences that delves deeply into the emotions of ordinary people whose lives have been wrecked by war. Toward the end of World War II, middle-aged conscript Matsuyama Keita (Toyokawa Etsushi) is entrusted with a postcard from a comrade who is sure he will die in battle. After the war ends, he visits the postcard's sender, his comrade's wife Yuko (Otake Shinobu), and bears witness to the tragic life she has led.