A coming-of-age drama depicting the personal growth of teachers and students at a hair dressing and beauty school. Shot on location at an actual vocational school in Tokyo's Nakano City. Its script is derived from numerous true stories. Director Mitsuishi Fujiro rose to prominence with his film Osaka Hamlet.
Kusae (Ikewaki Chizuru) is a dedicated teacher at a hair dressing and beauty college. She and her troubled students such as Yayoi (Tokunaga Eri), who has no confidence in her own abilities, and Yohei (Kubota Masataka), who stops attending classes due to a family situation, confront various difficulties together.