A film adaptation of the autobiographical novel "Chronicle of My Mother" by Inoue Yasushi, one of Japan's greatest literary talents. This family drama about the aging and death of a parent won a Special Grand Prix of the Jury at the 2011 Montreal World Film Festival.
Kosaku (Yakusho Koji) was separated from his parents at an early age to be raised elsewhere, and has grown up believing that he was abandoned by his mother. As an adult, he is still unable to move past this feeling, but when his now senile mother recites a certain poem, her true intentions come to light.