An adaptation of Hando Kazutoshi's non-fiction novel "Nihon no Ichiban Nagai Hi: Ketteiban." It reveals the anguish and deliberations of Japanese who put their lives on the line to end the Pacific War and achieve peace. Its director is Harada Masato, whose Chronicle of My Mother won a Special Grand Prix of the Jury at the 2011 Montreal World Film Festival.
In April of 1945, as the Pacific War enters its final phase, Japan's Prime Minister Suzuki Kantaro (Yamazaki Tsutomu) forms a new cabinet. Anami Korechika (Yakusho Koji), a trusted subject of Emperor Showa (Motoki Masahiro), is appointed Minister of War, and makes his case for a final battle on Japanese shores.