Heart-felt movie set in the closing years of the Edo period. Two samurai enemies heal their wounds at the same infirmary. Collaborative project between Toho Gakuen Media Training College and Edo Wonderland Nikko Edomura, helmed by young director Ko Mei, a Toho Gakuen alumnus.
Shinnosuke (Toma Sora) in the Shogunate's army and Kichiemon (Yuki Ryoichi) in the government army fight to near death in battle. A passing town doctor saves them, but they struggle as people at the infirmary keep their distance.