Second part of the feature film adaptation that compiles all 12 episodes from the TV anime popular for its cute character design, unique story world, and unpredictable plotline, and which has received numerous honors, including the Japan Media Arts Festival. Directed by Shimbou Akiyuki, who also handled the TV show and first feature film.
Sayaka Miki (voice: Kitamura Eri) has contracted herself to become a magical girl, and loses her life after embarking on a reckless battle against the enemies of humans. Madoka (voice: Yuki Aoi), who has lost her friend, decides to become a magical girl too. She commits herself to a bitter fate.