The town of Futaba in Fukushima Prefecture has grown in symbiosis with the Fukushima No.1 nuclear plant. This documentary is a record of nine months in the lives of its people, who faced a emergency situation that required the entire town to evacuate when a hydrogen explosion occurred at the nuclear plant following the Great East Japan Earthquake of March 11th 2011.
The townspeople of Futaba have been forced into a state of limbo as they take shelter at evacuation centers, with no sign of when they will be able to return to their homes. The camera captures their drastically altered everyday lives, and highlights their complicated feelings regarding Japan's nuclear policy.