A sequel to Nuclear Nation, which chronicled the town of Futaba in Fukushima Prefecture that was forcibly evacuated due to the accident at the Fukushima Daiichi nuclear power plant. The first episode focused on the nine months following the evacuation of 1400 townspeople to the defunct Kisai High School in Kazo city, Saitama Prefecture, and this second episode documents the subsequent three years.
After the mayor is forced to resign an election is held at the high school shelter. Izawa Shiro is elected, and he relocates Futaba Town Hall back to Iwaki City, Fukushima. However, problems arising from the nuclear accident cast a growing shadow over the town, such as its designation as a "difficultto-return zone," and a plan to build an interim storage facility for radioactive waste there.