Launched in 2001 as an indie film. First feature film version of this sci-fi action story, which has also been adapted as a TV drama and stage production. Two young female detectives from the 22nd century leap to the past to defend the correct time and history. Directed by Hatazawa Kazuya, the series progenitor.
In 2131, bioroids created for time-shift experiments come into their own, and flee to the year 2011. Time-space detective Weckers Shion (Matsuhashi Honami) and Ren (Nakatsuka Tomomi) are on the case, and make the first human attempt at time shifting to the past.