Miyake Nagaru of "Ultimate land - a year of Iwasaki Onikenbai" and "Traveling by Leaps and Bounds: Portrait of Noh Actor Reijiro Tsumura" directs, shoots, and edits this documentary examining in a variety of angles the subject of cancer which is said to afflict one in two Japanese. Narukami Ayaka, an actress who has experienced being diagnosed with possible breast cancer after a checkup, serves as the viewer's guide. She learns the fundamentals of cancer from people who deal with cancer or cancer patients on a daily basis such as researchers, university professors, and working nurses among others on the frontline of cancer research.