An exhibition match between the Inazuma Legends, led by Mark Evans, and the Inazuma New Boys, led by Arion Sherwind, is invaded by an attack force of Little Battlers, who swarm down in huge numbers, and destroy the stadium. And who should appear on the scene just then, but Ban Yamano (voice: Kubota Megumi), Hiro (voice: Shimono Hiro), and the other LBX players. When the worlds of Inazuma Eleven and LBX collide, there can be only one outcome—a battle to end all battles.