A heartwarming comedy set in the world of rakugo (comedic storytelling). Based on a play by theater group "Uwa no Sora: Toshiro Ichiza", it presents a lively depiction of a commotion at rakugo performance. Producer Kanda Yuji, whose works include Ubume no Natsu, makes his directorial debut.
Perennial warm-up act Pikacchi (Nozoe Seiji) busily carries out various errands in the green room, just as he does everyday. Meanwhile, the act that is supposed to go before the intermission is nowhere to be found, leaving a gaping hole in the lineup. Then magazine reporter Yuri (Minamisawa Nao) and a host of other individuals turn up, and the green room descends into utter chaos.