Drama about the passion of an editor who struggles to create a dictionary, as depicted over a fifteen-year period. Directed by Ishii Yuya, recipient of the Edward Yang New Talent Award for best new director at the Asian Film Awards in 2008. Based on 2012 Honya Taisho (bookseller award) winner Miura Shion's novel of the same name. Selected as the representative from Japan for the 86th Academy Award for Best Foreign Language Film.
Publishing house salesman Majime (Matsuda Ryuhei) has an earnestness about him that sets him apart from his peers. But he has a discerning sensibility when it comes to language, which lands him in the dictionary editorial department. He ends up editing "The Great Passage," a huge dictionary with 240,000 entries.