Documentary about Akiko Kanda, who was a towering figure in Japan's modern dance scene. Intimately covers the final years of this dancer who passed away on September 23, 2011, just 12 days after flawlessly executing her final performance. Directed by Haneda Sumiko, who remained friendly with Akiko after producing Akiko: Portrait of a Dancer.
Graciously shows how Akiko lived as a one-of-a-kind dancer earnestly confronting her physical art, and her diagnoses with cancer shortly after shooting began.