Nagai (Mikami Hiroshi), the president of an internet company, was supposed to be a big success. However, the financial situation at his company has been worsening due to Japan's serious recession. His co-workers and followers, who established the company together, and even his wife Akira, are about to leave him as he struggles to break out of his dire situation. Nagai requests Kiichi, a male prostitute he met on the street by chance, to look for his runaway wife. Kiichi eventually finds her, but she's already made up her mind up to live with her daughter together in the house where she was born. In complete disbelief, Nagai is held at knife-point by his co-workers at the office. Kiichi then brings Nagai to witness the murder of Kiichi's friend's father by his own son, and finally takes him back to Akira...
Desert Moon was selected for the Competition section at the Cannes Film Festival. Director Aoyama achieved a great accomplishment by being invited there the year after Eureka had received both the FIPRESCI award and the Ecumenical Jury Award.