The first in a seven-part series of animated features based on Nasu Kinoko's fantasy novel, converted to 3D. With a mysterious touch, it tells the story a girl with the uncanny ability to see the deaths of all things who investigates a strange string of suicides.
A series of bizarre suicides occurs in which young women jump to their deaths from a certain dilapidated building. At the same time, magic wielder Aosaki Toko (voice: Honda Takako) realizes that only she holds the key to the mystery. Meanwhile, Ryogi Shiki (voice: Sakamoto Maaya), who possesses the "mystic eyes of death perception," has her own reason for uncovering the truth.